Enthousiasme Trilogie
Flame, Flow, Flood
“Nothing great was ever achieved without enthusiasm”, Ralph Waldo Emerson
De rol die enthousiasme speelt in de kunst, in het sociale leven en binnen organisaties is fascinerend. Het is bijna te omschrijven als een onzichtbare hand die het gedrag van mensen in een bepaalde richting stuurt. Het bijzondere is dat deze hand ons vaak de goede richting heen leidt. De kant van ons talent en onze passies. Het verbindt ons met de mensen die vergelijkbare interesses hebben. Als de flow van enthousiasme eenmaal stroomt tussen individuen, teams en het publiek gebeuren de mooiste dingen.
De enthousiasme trilogie gaat over de dynamiek van enthousiasme in ons leven en binnen organisaties. Telkens wordt de vergelijking getrokken met de dynamiek van enthousiasme op andere gebieden, zoals de muziek en de sport. Want in essentie is de dynamiek overal gelijk. Wat is ons bestaansrecht en wanneer raken we de mensen om ons heen? Hoe raken we geïnspireerd en op welke wijze geven we de inspiratie door? Met wie werken we het beste samen en hoe vinden we het juiste publiek?
Flame: De Flame is te vergelijken met de Olympische vlam. De vlam symboliseert het vuur van de atleten. De Flame waar in dit boek over wordt gesproken is vergelijkbaar. Het eerste deel van de trilogie gaat over het vinden en aanwakkeren van het vuur van enthousiasme. Als persoon, als professional en als organisatie.
Flow: Deel twee van dit boek gaat over het bereiken van Flow door te sturen op enthousiasme en waardering. Een jamsessie waar de vonken vanaf vliegen, een voetbalteam dat elkaar blindelings weet te vinden of de afdeling die draait als een trein.
Flood: Flood ontstaat wanneer een artiest het publiek voor zich heeft gewonnen, een idee dat de wereld over raast of een product dat plotseling een hype wordt. Hoe verspreidt enthousiasme zich en hoe kunnen we dit ondersteunen? In deel drie proberen we de mysterieuze golven van Flood te verklaren.
Lezers over de Enthousiasme Trilogie
Verslonden
“Ik heb het boek in een weekend verslonden”
Jasmijn Bauermann, klantcontact medewerker
Surf the waves!
“I loved reading Flame, Flow & Flood and I enthusiastically recommend the Enthusiasm Trilogy. Surf the waves of enthusiasm!”
Joe Pine, Author of The Experience Economy (with Jim Gillmore), Authenticity & other bestsellers.
Baanbrekend
“Een baanbrekend boek met een bijzondere kijk op enthousiasme, passie en inspiratie die een bedrijf een ziel geven. Als je dit als organisatie weet toe te passen ga je het verschil maken! Zo word je een paarse muis tussen de vele grijze die het niet overleven. Laat je inspireren en je gaat mee met de flow!”
Bas Hoogland, voormalig commercieel Directeur, Landal GreenParks
Gelukkige medewerkers en klanten
In zijn trilogie, Flame, Flow, Flood, beschrijft Rijn Vogelaar op een meeslepende manier hoe passie en ruimte voor enthousiasme zorgt voor gelukkige medewerkers en klanten. Ik raad het van harte aan.
Menno Lanting, strateeg, spreker en schrijver managementboek van het jaar 2011
Must-read
“Rijn Vogelaar legt op inspirerende wijze uit hoe je de handvatten kan vinden die leiden naar succes en geluk. De voorbeelden uit de muziek die Rijn gebruikt, spreken tot ieders verbeelding. Een must-read voor mensen die succes nastreven zonder dat dit ten koste gaat van de lol in het leven en het werk”
Henkjan Smits, talent-ontwikkelaar Business X factor
Mega enthousiast
“Mega enthousiast over de Enthousiasme Trilogie van Rijn Vogelaar en de succesvolle rol die Twitter daarin kan spelen”
Marc de Vries, Country Manager Twitter, oprichter Monsterboard en CEO Hyves.
Duidelijke taal!
Laat zich makkelijk weglezen.
Begrijpbaar.
Met vol enthousiasme aan begonnen. Enthousiasme grijpt je naar je strot.
Zeer bruikbaar, niet alleen voor professie.
Zou verplichte kost voor diverse opleidingen op diverse niveaus moeten zijn!
Mathieu Linssen
Praktisch toepasbare tools voor het aansturen van team en klantcontact
De enthousiasme Trilogie van Rijn Vogelaar slaat voor mij de spijker op de kop in zowel klantbenadering , als ook de benadering van mijn teams! Wanneer je mensen oprecht wilt enthousiasmeren is het een ‘must read’…
Makkelijk leesbaar en doorspekt van heel veel goede praktijk voorbeeld komt de visie van Rijn Vogelaar goed tot leven. Wat eerst lijkt op ‘gewoon positief er in staan’, blijf een goed onderbouwde methodiek te zijn. Zeker in de snel veranderende wereld, waar echt klantcontact en oprechte samenwerking met medewerkers voorop staan, is dit een prachtig en praktisch boek. Door de concrete handvatten zie je het effect snel in de praktijk….!
BteA
Hier word je oprecht enthousiast van
Inspirerend boek om te lezen. Positief en krachtig voor ondernemers en ook persoonlijk.
Yvonne Schalk
Enthousiasme in leesbare vorm
Rijn Vogelaar’s trilogie is een absolute aanrader voor iedereen die klanten, medewerkers, collega’s, partners, leveranciers en zelfs vrienden en kinderen de gift van enthousiasme wil geven. De trilogie is een logische opvolger van zijn eerdere werk de Superpromoter.
Het boek is toegankelijk geschreven, leest lekker weg en staat bol van de prachtige voorbeelden uit zowel muziek, bedrijfs- en familieleven om te illustreren hoe enthousiasme (Flame) zich kan verspreiden van de “lonely nut” tot zijn eerste volgers (Flow) tot een epidemie van enthousiasme (Flood). De passie voor het onderwerp straalt van de bladzijden af en ik garandeer je dat je na het lezen van dit boek enthousiast bent!
Kortom, wil je werken en leven leuker en succesvoller maken, lees dan de Enthousiasme Trilogie!
Gerdien Dalmulder
Een warm bad vol enthousiasme
De enthousiasme trilogie van Rijn Vogelaar beschrijft de nieuwe beweging binnen de marketing waarin een van de meest krachtige menselijke emoties, namelijk enthousiasme centraal staat. Enthousiasme wordt van alle kanten wordt belicht en is onder verdeeld in 3 delen:
Deel 1 gaat over Flame (visie, strategie en storytelling), deel 2 over Flow (identiteit, cultuur, HRM) en deel 3 over Flood (branding, activatie, doelgroep, superpromoters en klantbeleving).
Dit boek staat vol aansprekende voorbeelden in bedrijfsleven en muziek, theorie van vooraanstaande schrijvers en onderzoekers. Met een aanstekelijk enthousiasme neemt Rijn je mee in de vele manieren waarop je enthousiasme kunt inzetten in je bedrijf en voor je klanten en relaties. Absolute aanrader voor de ambitieuze, menselijke en open minded manager!
J.C. van Bochove
Must read!
Dit boek is voor mij een absolute must-read, en het maakt niet uit op welk niveau of afdeling je je in de organisatie bevindt. De trilogie vertelt, het helpt en het inspireert je hoe een verandering te weeg kunt brengen. Hoe jij je eigen organisatie kunt stimuleren te kijken naar de eigen kracht en het intern/extern enthousiasme. Ik ben ervan overtuigd dat een ieder die dit boek leest direct aan de slag wil.. niet alleen in je eigen organisatie, maar ook als individu zul je er veel van leren.
P. Lerou
Magie van enthousiasme
Een zeer helder boek over de fan van jouw bedrijf. Hoe ontstaat het enthousiasme en waar komt dat vandaan. Waardoor raakt jouw klant in vervoering en hoe gaat hij uiteindelijk actief het product of dienst promoten.
Alles zeer helder beschreven met sprekende voorbeelden!
D. van Bergen
Vodcast met Daphne Verkaik & Ralf Hillebrand
Waarom we enthousiasme serieus moeten nemen!
Beluister de podcast op Spotify